Czytanie i omawianie lektur szkolnych często kojarzy się uczniom z przykrym i nudnym obowiązkiem. Jednak można sprawić, by nauka stała się ciekawsza, a uczniowie chętniej pracowali na lekcji i odnajdywali przyjemność w obcowaniu z lekturą.
Przekonała się o tym kl. VII a, która po raz kolejny podjęła wyzwanie w pokoju zagadek. Tym razem uczniowie zamienili się w detektywów, by ustalić tożsamość i koleje losu zaginionego latarnika z Aspinwall. Musieli zmagać się z wieloma utrudnieniami: rozwiązać zagadki, rebusy, zredagować CV, definicję słownikową, korzystać z instrukcji, odczytywać informacje z mapek, kodów QR i przede wszystkim łączyć fakty. 
Tematem zabawy była lektura obowiązkowa "Latarnik" Henryka Sienkiewicza.  Podczas zajęć uczniowie w praktyce wykorzystali informacje zaczerpnięte z przeczytanej lektury, samodzielnie odkryli symbolikę "latarni", wykorzystując synonimy, definicje, fakty z lektury, zinterpretowali utwór, scharakteryzowali bohatera noweli i wyciągają wnioski z "odkrytych" informacji. Oprócz tego  zredagowali CV, definicję słownikową, skorzystali z instrukcji, odczytali informacje z mapek i połączyli fakty.


Całość przygotowała i opracowała Edyta Wojciechowska.



Galeria zdjęć: