Street art- nasi siódmoklasiści  przekazują światu wiadomość poprzez własną ekspresję artystyczną.
Podczas ostatnich zajęć z języka polskiego uczniowie klasy VII a i b przypatrywali się i analizowali sztukę ulicy. Street art wzbudza  wiele emocji i kontrowersji. Początkowo był uważany za nielegalny, w miarę upływu lat stał się cenionym zjawiskiem artystycznym, które  wprowadziło do pejzażu miasta  treści o charakterze  symboliczno ikonicznym.  Sztuka street artu wykorzystuje obrazy oraz słowa. Do jej technik zaliczamy murale, szablony, wlepki, billboardy, cut out, tagi i graffiti oraz graffiti 3D.
Poznając  powyższe zagadnienia uczniowie zdobyli również informacje dotyczące twórców sztuki ulicy. Najbardziej zainteresował ich Banksy -  artysta, który mimo popularności, przez wiele lat ukrywał swoją tożsamość.  Prace Banksy’ego, często są połączeniem graffiti i szablonu, niejednokrotnie  zawierają  ironiczny komentarz rzeczywistości, pacyfizm i sprzeciw wobec komercji.
Również nasi siódmoklasiści postanowili za pomocą technik street artu przekazać światu wiadomość. Przekaz był różny, najczęściej dotyczył czasu pandemii, ale nie tylko. Pojawiły się prace o spełnianiu marzeń, o tym, by się nie poddawać, by „być, a nie bywać”, nie dać się przytłoczyć nakazami i że dzieci też mają swoje problemy, których nie wolno ignorować, nie krzywdzić zwierząt i szanować wodę. Znalazły się też prace pełniące funkcję czysto estetyczną w postaci murali ubarwiających zwykłe, szare budynki.
Uczniowie mogli wykorzystać jedną, dwie z poznanych technik lub połączyć razem wszystkie techniki. Swoje pomysły nie nanieśli  na ponieckie mury, a na arkusze papieru.  


Opracowała: Edyta Wojciechowska

 



Galeria zdjęć: